עידוד הליכה הפך למטרה חשובה בקרב אנשי מקצוע
ומקבלי החלטות, וניכר כי קיים רצון הולך וגובר לתכנן
ולפתח מרחבים המעודדים הליכה ברגל. יחד עם זאת,
קיים קושי להגדיר מהו רחוב או מרחב המעודד הליכה,
ולזהות מהם המרכיבים אשר הופכים אותו לכזה.
מראה מקום מבית ILGBC בתמיכת קרן ברכה,
הוא כלי המאפשר זיהוי ובחינה של מרכיבי המרחב
אשר מעודדים הליכה ברגל.
"אנשים לא מוכנים לוותר על הרכב הפרטי וללכת ברגל ", "חם כאן מדי, אי אפשר ללכת ברגל ", אלו טיעונים שנשמעים לא פעם במסגרת הליכי תכנון וביצוע שתוצאתם – מתן עדיפות לכלי רכב.
האם אנשים באמת אינם מעוניינים ללכת ברגל או שאולי איננו מספקים להולכי הרגל את התנאים האופטימליים להליכה? האם חשבנו על צרכיהם באותה תשומת לב שאנו מעניקים לתנועת כלי הרכב?
הולך הרגל הינו הפגיע והאיטי מבין משתמשי הרחוב ולכן גורמים כגון נפחי התנועה, מהירויות הנסיעה של כלי הרכב, איכות האוויר, רמת הבטיחות, תחושת הביטחון האישי, האיכות של סביבת הרחוב (עיצוב, מרחב, ניקיון, תאורה, תחזוקה וכו’), עשויים לעודד או לפגוע במוטיבציה ללכת ברגל.
של רשויות מקומיות
לשיפור ההליכות
שמטרתם הפיכת
המרחב להליכתי
שהפכו ממוטי רכב פרטי
למרחבים הליכתיים
מוסדות ציבור, רחובות מסחריים
תחנות רכבת, רחובות עתירי אוטובוסים, צירי מטרונית
בתי ספר, גני ילדים