תשתית המעודדת הליכה ברגל תומכת גם בשימוש בתחבורה ציבורית או רכיבה על אופניים. לכן, לצד עידוד הליכה חשוב גם לתמוך ביצירת תשתית לתחבורה בת קיימא במרחב העירוני.
יחס אופטימלי של שטח רחוב ביחס לשטח האזור הנבדק, בשילוב של יחס אופטימלי של אורך הרחוב, מבטיח כי קיימת רשת תנועה איכותית במרחב. כאשר רשת התנועה כוללת גם רשת הליכה (מדרכות בצידי הרחוב) כך אפשרויות הבחירה של הולך הרגל רבות יותר.
מה: שטח הפרויקט המיועד לזכות הדרך הציבורית
איך: סך שטח הפרויקט המיועד לזכות הדרך הציבורית חלקי סך שטח הפרויקט
יעד: 25-35%
יחס אופטימלי של אורך הרחובות ביחס לשטח האזור הנבדק, בשילוב יחס אופטימלי של שטח הרחובות, מבטיח כי קיימת רשת תנועה אפקטיבית במרחב. כאשר רשת התנועה כוללת גם רשת הליכה (מדרכות בצידי הרחוב) כך אפשרויות הבחירה של הולכי הרגל רבות יותר.
מה: יחס אורך הרחובות לשטח הפוליגון
איך: סך אורך הרחובות במטר/ סך שטח הפרויקט בדונם
יעד: מעל 22 מטר לדונם
רחובות המלווים על ידי בינוי מרקמי באופיו, כלומר רציף ברובו ובנסיגה מועטה מהמדרכה, מאופיינים על פי רוב בתחושת אינטימיות ובטחון בחלל הרחוב ובתוך כך תורמים לעידוד הליכה.
בניגוד לחזיתות אטומות היוצרות תחושת ניכור וחוסר בטחון, חזיתות המאפשרות מבט אל הפעילות הפנים מבנית מהוות עניין להולך הרגל, תורמות לחיות של הרחוב ויוצרות תחושת בטחון.
מה: אחוז רצועת הליכה עם מבט אל פעילות פנים מבנית
איך: אורך רצועת הליכה עם מבט אל פעילות פנים מבנית/ אורך סך כל רצועות ההליכה לאורך חזית בנויה
יעד: 20%
רחובות המלווים על ידי גדרות גבוהות ואטומות אשר לא מאפשרות מבט אל קומת הכניסה של בניינים ו/או אל חצר משותפת, יוצרים חוסר עניין והעדר תחושת בטחון עבור הולך הרגל.
מה: גובה גדרות של בנייני מגורים לאורך רחובות
איך: אורך רצועת הליכה ללא גדרות אטומות העולות על גובה 100 ס"מ/ אורך סך כל רצועות ההליכה לאורך חזית בנויה
יעד: 90%
כניסות לחנייה מהוות קטיעה של רצף ההליכה במיוחד עבור ילדים קטנים אשר במקרה שלהם מדובר בסכנה של ממש. צמצום הכניסות לחנייה, יצמצם את הקטיעות ברצף ההליכה, ישפר את חווית ההליכה וכן את בטיחותה.
תרומתם של עצים במרחב הציבורי והפרטי לעידוד הליכה חורגת מעבר לחשיבות הצל ברחוב. נוכחותם של עצים במרחב תורמת לשיפור חווית ההליכה, להורדת הטמפרטורה הכוללת, להגדלת המגוון הביולוגי ולאיכות החיים במרחב.
מה: חופת עצים
איך: שטח חופת עצים / כל השטח למעט בינוי
יעד: 30% שטח חופת עצים מכלל הפוליגון (ללא תכסית בינוי)
מרחב ציבורי הינו חיוני לחוויית ההליכה ברגל. קיומו מאפשר מקום שהייה ומנוחה, חלל לפעילויות משתנות ואתנחתה ויזואלית מהמרחב העירוני הבנוי.
שטח חנייה עילית שאינו בזכות הדרך של הרחוב יכול להוות חסם להליכה ברגל במיוחד כאשר מקובץ לכדי שטח גדול. באופן זה מפורר שטח החנייה את מרקם הרחוב, יוצר שממה עירונית שעל פי רוב אינה מוצלת ושלא נעים לעבור דרכה או ללכת לצידה.
רשת הליכה טובה מאפשרת להולך הרגל ריבוי של אפשרויות הליכה וקיצורי דרך על מנת להגיע ליעדו. ככל שמספר הצמתים רב יותר כך רשת ההליכה מסועפת יותר ומאפשרת יותר מסלולי הליכה.
מה: נגישות המבנים למסחר ולשירותים
איך: מרחק הליכה של מבנים ממסחר ושירותים
יעד: 80% מהבניינים נגישים למסחר ושירותים במרחק הליכה של עד 250 מ'
הליכה ברגל אינה רק תוצאה של תשתית רחובות איכותית המעודדת הליכה. על מנת שיותר אנשים יעברו מנסיעה ברכב הפרטי להליכה ברגל יש לוודא כי שירותים שונים נמצאים במרחק הליכה. נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית במרחק הליכה תעודד יותר אנשים לבחור ללכת ברגל ולנסוע בתחבורה ציבורית.
מה: נגישות מרחב ההתערבות לתחבורה ציבורית איכותית
איך: מרחק הליכה של מבנים תחבורה ציבורית איכותית
יעד: 80% מהבניינים במרחק של עד 250 מ' הליכה מתחנות אוטובוס עם לפחות 2 קווים